Kerst en erna. - Reisverslag uit Nakhon Phanom, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu Kerst en erna. - Reisverslag uit Nakhon Phanom, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

Kerst en erna.

Door: Alfred

Blijf op de hoogte en volg alfred

27 December 2017 | Thailand, Nakhon Phanom

Beste volgers,
Hopelijk hebben jullie ook een mooi kerst gehad? Die van mij was geweldig en vol verassingen.
Het begon bij BaanTung (huis van Mr Tung) de homestay. Kerstavond gegeten in een restaurant langs de Mekong nauw wat stond er een wind plastic windschermen onderuit en het was vol te houden. Na het eten terug lopen naar Tung zn plek. Nou dat was ff schrikken wat veel zwerfhonden afijn niks gebeurd.
Bij Tung aangekomen ff biertje drinken en al gauw kwam hij met andere gasten ook erbij. Ik werd gelijk uitgenodigd bij hun te komen zitten. Hun hadden van allerlei eten van de markt gehaald, kortom het werd gezellig en met veel bier erbij. Oja ook mooi bier hebben ze nooit thuis daarvoor heb je de 7eleven die is 24 uur open en je raad het al daar word met de auto heen gereden. Dat is hier volgens mij normaal.
Ze vroegen mij wat ik de volgende dag ging doen? Nou ik wou wel naar het Phu pha thoep NP nou zei mr Tung dan breng ik jouw en we gaan later nog elders heen geen id wat hij bedoelde.
Hij zou mij om 10 wegbrengen. Eerst de volgende ochtend om 7.30 een goed ontbijt en daarna ff gewandeld naar Mukdahan om de indochinamarkt te bekijken tjemig wat een zooi rommel.
Tegen 9.45 weer terug en met Tung op pad, eerst naar zn maat die een koffie tentje runde daar ff koffie gedronken. Ook kwam de vraag wat we savonds gingen doen? Hij heeft een biertent op de avondmarkt nou dat klinkt goed.
Afijn eerst naar dat park daar waren we rond 11 uur en toen zei hij ik ben rond 13 weer terug. Ok prima genoeg te zien en te wandelen over de rotsen heel mooi dik 90 min mij daar goed vermaakt.
Tegen 13.15 was Tung erweer en wat bleek we gingen naar de grote buddha die ik van verre al had zien zitten boven op een berg. Heb mij de ogen uitgekeken en wat een uitzicht.
De rest van de middag op de mountain bike weggeweest richtind de tweede vriendschapbrug tussen Thailand en Laos.
Savonds dus naar de avond markt op de fiets Tung ging niet mee.Lekker gegeten en biertjes gedronken bij zn maat. Daar waren nog wat blanken die zijn allen leraar Engelse les in Mukdahan. Allen zeer verbaast wat een backpacker daar doet. Ik vind het prachtig zo.
Terug bij Tung tegen 23 uur en wederom zaten er weer gasten en moest ik weer aanschuiven. Deze waren bekenden van die van gister ook uit Ubon Ratchatani en zij waren onderweg om telefoons te verkopen in Nakhon Phanom en wie ging daar ook heen.....? Afijn ik zou eerst mee rijden maar ze gingen stoppen op meerdere plekken maar ze hebben me wel bij het busstation afgezet.
Mooie dagen gehad in Mukdahan mede door Mr Tung ondanks zn slechte Engels.

Met de bus naar Nakhon Phanom was maar 2 uurtjes maar wel2 koude brr kloten aircos.
Tegen 13 was ik er en lopend naar Studio 41 weer een mooi plekje.
Smiddags wezen lopen in de regen tweede kerstdag was koud en nat.
Savonds wou ik de stad in maar de eigenarese vroeg mij om te blijven eten bij het hotel nou dat heb ik gedaan wederom een top avond. Een meisje uit Taiwan zat naast mij en die bereide mn eten wat supertof was.
Kortom geen eenzame kerst.

Vandaag een fiets gehuurd en lekker rond wezen fietsen. O.a auqarium bezocht met vis uit de mekong, paar tempels, platteland en afgesloten met een sunset rondvaart over de mekong. Was tegen 18.45 weer terug. Super mooi dagje gelukkig bewolkt en niet al te warm. De komende dagen gaat het weer naar de 30.

Morgen ga ik richting mn collega in Beung Kan niemand weet hoe ik van hier daar kan komen met de bus. Dat gaan we morgen op het busstation ontdekken.
Ik kap er voor nu mee tot nu toe is de Isan voor mij het gastvrijste volk wat ik heb mee gemaakt in Thailand.

Gr Alfred

  • 27 December 2017 - 18:01

    Jouw Moedertje:

    Mooi dat je het zo naar je zin hebt.

    Liefs

  • 27 December 2017 - 22:09

    Erik Koekoek:

    Wauw Alfred, dat klinkt allemaal goed daar. En ook al zo veel gedaan in die paar dagen dat je er bent. Ik ben benieuwd wat je verder allemaal nog gaat doen en het proberen te volgen. Goede reis verder.

    Groeten Erik

  • 29 December 2017 - 13:39

    Harjo:

    Hey Alf klinkt weer mooi daar. Hang dat bordje van die fiets maar poosje om je nek...hahahahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alfred

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 18472

Voorgaande reizen:

16 December 2018 - 03 Januari 2019

Thailand dec 2018

18 December 2017 - 26 Januari 2018

Thailand

03 September 2016 - 25 September 2016

Zuid Korea

10 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: