Mr whiskey - Reisverslag uit Bueng Kan, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu Mr whiskey - Reisverslag uit Bueng Kan, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

Mr whiskey

Blijf op de hoogte en volg alfred

30 December 2017 | Thailand, Bueng Kan

Goedenavond volgers,
Donderdagochtend na mijn ontbijt naar de bushalte gelopen van Nakhon Pahnom, daar om half 9 aangekomen en ff geinformeerd hoe te komen in Bueng Kan. Nou er gaat om 11 uur een bus heen ik blij maar moest dan nog wel ff wachten. In die tijd werd ik door verschillende Engels sprekende thai gevraagd waar ik heen moest en steevast 11 uur.
Ook kwam ik het meisje uit Taiwan nog tegen daaro.
Afijn het was 10.45 en ben alvast maar in de bus gaan zitten die stond er inmiddels ook al toen ik om half 9 aankwam haha.
En warempel om 11 uur stipt gingen we, en toen kwam het mooiste het was een stopbus dus kort gezegd elk grassprietje is een bushalte.
Dus de bus was zo vol kleine krukjes in het gangpad en weet ik wat de thai allemaal mee sleepten. Wederom de enigste falang in de bus. Het was allemaal hilarisch om mee te maken.
Alleen het schoot voor geen meter op na 3 uur hadden we 70 km afgelgd en ik moest er ong 180. De bus werd langzamerhand ook leger dus minder stoppen. Ook was ik blij dat ik het thaise woord voor wc ken en dat ik ergens bij een restaurant er ff uit kon.
Tegen 15.30 in Bueng Kan waar Milton zn vriendin in de buurt woont. Haar ff een appje gedaan dat ik er was en toen hebben ze mij met de auto opgepikt.
Toen ff wezen lunchen en richting het dorp waar zij woont. Daar bij het hotel ingechecked en toen naar haar ouders. Daar ook ff voorstellen en dat allemaal op de thaise manier met de wai.
Savonds werd mij gevraagd om te bbq bij hun voor het huis , eerst met milton op de scooter het eten ophalen. Zie je het al voor je blanken komen hier bijna niet en nu ineens 2 op de scooter en zon grote reus achterop haha.
Lekker gebbq en met thaise whisky niemand zuipt die bagger maar iedereen wou mij daar aan hebben nou dat heb ik geweten. Later op de avond nog naar een feestje geweest in het dorp met live muziek. Daarna met Milton en Ewa met zn drie op 1scooter nog weer ergens heen gereden. Jonguh wat een mooie wereld.
De volgende dag compleet gesloopt.
Die dag dan ook weinig gedaan beetje hangen in een schommelstoel die door mn gewicht ook nog omklapte dat ijzer op mn kop en krassen op de tegelvloer.
Smiddags ff naar de makro bier halen, mooie regel is dat hier tussen 14en 17 geen drank verkocht mag worden dus zorgen dat je voor 14 bij de kassa bent.
Smiddags om 16 weer een bbq deze keer bij haar nicht tevens de buurvrouw.
Goed voor mekaar garnalen,inktvis, rauwe rund, rijst kortom niks te klagen.
Savonds een verjaardag van een andere nicht, daar ook weer veel eten en gelachen.
Later maar niet meer mee gegaan op stap.
Milton vertelde mij dat hij volgend jaar winter hier gaat trouwen en dat ik bij deze ook ben uitgenodigd nou een thaise bruiloft wil ik wel is meemaken.
Vanmorgen weer lekker fit wakker moest ook wel want we gingen vissen. Dat was pas tegen 11 uur wat ging er een zooi achterop mee in de pick up. Wederom eten en je raad het al drank.
Haar nicht Pam loopt de hele dag met een klein koelboxje rond met een rietje en wat zit erin? Ja dus bier zij heeft een eettentje in Bangkok en is ook een paar dagen thuis.
Op naar het land van Ewa en Pam haar ouders eerst was dat rijstveld nu staan er volop rubberbomen. Daar hebben zij mensen aan het werk voornamelijk snachts omdat het dan beter uit is te houden Ewa haar broertje ging net nog werken.
Vissen op zn thais in een modderpoel vol met onkruid netten uitzetten en vis naar een hoek drijven en dan vervolgens uren met netten ze proberen te vangen.
Wat een spektakel haar ouders waren er en nog wat maten van haar vader om 13 werden de eerste biertjes en fles rum weer losgetrokken.
Daar tot ong 16.30geweest best wat vis gevangen dat word morgen ons ontbijt.
Er zat ook nog een cobra in een hol in de sloot een thai wou die doden en opeten maar die cobra haalde uit naar hem het liep goed af. Dikke lol uiteraard.
Vanavond lekker relaxed naar een Lao markt geweest daar van alles gegeten.
Paar super mooi dagen gehad en mij kapot gelachen om de thaise humor. Zo als het wel is word omschreven in reisprogammas of bladen gooi dat maar overboord zo erg is het allemaal niet en verlegen zijn ze hier zekers niet.
Ook mooi Moi en Hoi Moi is in thai schaamhaar en hoi vagina lol.
Morgen ga ik naar Nong Kai voor 3 nachten om dan 3 jan in Bangkok terug te zijn. Hoe weet ik nog niet bus 11 uur trein 15uur of vliegen 1.15 uur.
Tot de volgende
Gr Alfred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alfred

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 18440

Voorgaande reizen:

16 December 2018 - 03 Januari 2019

Thailand dec 2018

18 December 2017 - 26 Januari 2018

Thailand

03 September 2016 - 25 September 2016

Zuid Korea

10 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: