Tussenstop Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu Tussenstop Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

Tussenstop Istanbul

Door: Alfred

Blijf op de hoogte en volg alfred

26 Januari 2018 | Turkije, Istanbul

Goedemorgen vanuit Istanbul.
Gisteravond om 22.35 vertrokken uit Bangkok en als alles goed gaat vertrekken we om 8.45 en landen we om 10.40 in Nederland.

Eerst ff nog wat over de laatste dagen.
Na Bangkok dus naar Krabi gevlogen vandaar met de minivan naar Koh Lanta daar waren we dinsdag 16 jan omstreeks 13.30.
Wat een super houten bungalow met veel ruimte en een heerlijk bed. Na 5 minuten besloten om van 3 maar 6 nachten te maken.
Lanta Valom Hideway met Red als manager wat een super gast. Zoals het overgroote gedeelte van zuid thailans is ook hier 90% moslim. Maar dan de relaxte moslim.
Wat hebben we 6 dagen gedaan? Zwemmen strandwandelen, snorkelen, scooter gehuurd en verder lekker eten en drinken en niks doen.
We hebben een eiland tour gemaakt op een longtail boot. Super mooi met name de emerald cave. Zwemvesten om en met 10 man achter de gids aan de grot in zwemmen na 80 meter zwom je eruit en stond je midden in een vulkaankrater met een strand wat supergaaf was dat. De rest van de tour bestond uit snorkelen en genieten.
Het weer van de 6 dagen was over het algemeen bewolkt en ong 30 graden. Bijna elke dag rond 17.30 een regenbui.
Verder super leuk gehad en met name ook door Red veel met die man gepraat over van allerlei dingen en dan vaak vroeg om 6.30 onder de koffie, verder was er toch niemand wakker.
Ook heerlijk gegeten bij Mamas kitchen wat een schattig vrouwtje. Elke keer was haar motto spicey food is good for you!
Paar heerlijke relaxte dagen gehad. Oja de eerste avond was ik weer van slag.

22 jan met de boot naar Krabi daar 1 nacht verbleven en 23 jan naar Bangkok.
Daar 2 nachten in Baiyoke skytower hotel dat 309 meter hoog is en wij sliepen op verdieping 37. Ontbijt was op verdieping 81 en daar kon je zelfs buiten zitten. Weer een mooie ervaring rijker.
Verder de laatste dagen wat geshopt en verbazen over van alles en nog wat.

Conclusie afgelopen 5,5 week de Isan van de eerste weken is het mooiste van Thailand.
Het zuiden heeft niks met Thailand te maken daar zijn alle prijzen verhoogt en het eten is aangepast aan de verwende blanke toerist.
De mooie plekjes zijn er wel zoals die van Red en Mamas kitchen. Verder hoeft het van mij niet zo nodig meer dat zuiden.

Dit was het voor dit jaar en allen bedankt voor het lezen en de reacties.

Gr Alfred en Angelique

• 26 Januari 2018 - 07:03

Joke:

Goede reis terug En leuk dat ik mee mocht genieten van jullie reis ..