Thailand Dec 2018 - Reisverslag uit Phu Kradueng, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu Thailand Dec 2018 - Reisverslag uit Phu Kradueng, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

Thailand Dec 2018

Door: Stoefzand

Blijf op de hoogte en volg alfred

21 December 2018 | Thailand, Phu Kradueng

Hallo allemaal,
Na 4 dagen toch maar ff wat posten.
Ik zit nu in Phu Kradueng bij Nong Sand Resort mooi huisje. Dit word gerund door David en Sue hij komt oorspronkelijk uit Sheffield en is 66 jaar en geniet hier van zijn pensioen. Hun zijn al dertig jaar getrouwd. Zij is trouwens een geweldige kokkin. Hartstikke gezellig en leuk hier, ze hebben 5 huisjes op hun terrein staan.

Afgelopen maandag na een reis van ruim 33 uur van huisdeur tot hoteldeur in khon kaen gearriveerd om 19.00, via dubai en Bangkok. Daar vanaf het vliegveld met de city bus 15baht de stad in, taxi's vroegen 200 jaja wederom weer welkom in Thailand. Het hotel was vanaf de bussttop nog nog 200 meter lopen. Mooi plekje, en nadat ik nog ff gegeten heb mag ik om 22.00 op bed.
De volgende ochtend om 7.00 eruit en ff mn rugzak in orde maken daarna ff een rijstsoepje als ontbijt en tegen 9.30 naar de bus gelopen, wederom met de city bus naar het busstation dit kende ik van vorig jaar nog. De bus naar loei op gezocht en verteld dat ik in phu kradueng eruit moest jaha de taal kradueng spreek je uit als kadung. Tegen 11 ging de bus en om half 2 was ik in phu kadung. Met de songtaaw naar het resort en de rest van de dag niks gedaan beetje wennen aan de warmte en David en Sue hebben mij nog ff mee genomen naar de markt.
Tegen half 12 op bed nadat we de green mile hebben gekeken mooie film.
Morgens een 7 uur was ik eruit stevig bijna Engels ontbijt van sue gehad en tegen 9 uur naar het phu kradueng nationale park gebracht door David.
Daar een tent gereserveerd en entree voor het park 400b voor Thai 40.
Begonnen aan de klim van 5 km met een hoogteverschil van 1200 m. Onderweg om ong de km stonden wel wat eer en drinktentjes. Waar ze ook stukken watermeloen verkochten dat smaakt dan goed.
Na 3.5 uur klimmen was ik boven en compleet nat van het zweet. Vanaf daar was het nog 3 km naar het bezoekerscentrum over vlak terrein. Daar nog een matras slaapzak en kussen gehuurd en mn tentje opgezocht.
Nu moest ik nog wachten op mn bagage die kun je voor 30b per kilo mee laten nemen door dragers. Die respect voor die lui aan een dikke bamboo stok word van alles mee genomen en hun dragen dat op de schouders en houden dat in balans en dat berg op en af. Ook het eten en drinken en gasessen komt er op die manier wat een hondebaan.
Afijn nadat dat er was mn zakje van 3 kilo gelijk de douche opgezocht en die was uiterraard koud maar wat was die welkom. Ook de wc zijn als vanouds dus lekker goor en op de hurken.
Avonds niks gedaan en om half 9 de tent in gekropen man wat was het koud blij dat ik mn thermokleding bij mij had voor de koude nachten.
Al met al lekker geslapen en om 5.00 eruit om de zonsopkomst te zien. Dat was ong nog 2 km lopen maar toen die opkwam was het mij het vroege opstaan wel waard.
Terug naar de tent ff ontbijtje scoren met warm drimken gemaakt van sojabonnen heerlijk zoet. In de nationale parken in Thailand geld trouwens een alcoholverbod.
Tegen 8.30 gaan lopen om verscheidene kliffen te zien ook veel waarschuwingen voor wilde olifanten dan loop je daar alleen op zo'n plateau uiteraard op een pad waar niemand langs ging. Nadat ik een afslag had genomen naar de kliffen kwam ik wat meer mensen tegen alleen maar Thai. Op een stel uit Engeland na. Tot ongeveer 15 uur gelopen en al met al 20 km gewandeld best wel fijn op die hoogte dat het niet zo warm is.
Savonds ook wederom lekker relaxed beetje eten rondlopen langs de kraampjes en her en der beetje praten. Om 21.30 de tent in en wederom een koude nacht.
Om 5.00 er weer uit voor de zonsopkomst en ook deze keer weer prachtig.
Daarna de spullen ingepakt en 8.00 begonnen met de afdaling. Wat was die zwaar pff alleen maar druk op je knieën en oppassen met al die keien. Afijn leuk gezelschap van 4 thaise meiden die een beetje Engels konden en mij hielpen eten te bestellen.
Om 12.30 was ik beneden de drager met de spullen was er ook en dus compleet gauw de schoenen uit en de slippers aan. David gebeld en die haalde mij op daar aangekomen ff douche en eten met een heerlijk koud biertje uit David zn bier vriezer.
Dat was het voor nu morgen naar Loei spreek uit als leg. En maandag door naar Chiang Khan daar heb ik wat geboekt met de kerst schijnt een mooi authentiek dorpje te zijn wat aan de mening licht.
Voor nu allen alvast prettige kerstdagen.
Gr Alfred

  • 21 December 2018 - 09:25

    Joke:

    Leuk Alfred om je verslagen weer te lezen Voor jou ook fijne feestdagen

  • 30 December 2018 - 20:32

    R:

    Leuk om je zo te volgen.
    Goede jaarwisseling en tot later.
    Geniet nog ff.
    Roeli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alfred

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 18422

Voorgaande reizen:

16 December 2018 - 03 Januari 2019

Thailand dec 2018

18 December 2017 - 26 Januari 2018

Thailand

03 September 2016 - 25 September 2016

Zuid Korea

10 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: