An in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu An in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

An in Thailand

Door: Alfred

Blijf op de hoogte en volg alfred

10 Januari 2018 | Thailand, Bangkok

Goedemiddag vanuit Pai.
Vanmiddag hier aangekomen tegen 15.45 na een reis van 8 uur vanuit Chiang Rai.
Daar om 8 uur op de bus gestapt en rond half 12 in Chiang Mai daar ff ticket voor de minivan naar Pai gekocht en ff wat gegeten. Om 12.30 vertrokken richting Pai ong 750 bochten. Al met al een goede reis en machtig mooie rijstijl van de chauffeur :).

Vorige week donderdag kwam An dus aan in Bangkok rond 9.45 was ik op het vliegveld ff de gate opgezocht en rond 10.25 kwam zij eraan. Goed om elkaar weer te zien. Ff cash geld gewisseld en op naar de stad. Het hotel lag ong 75 min reizen vanaf het vliegveld.
Die middag weinig gedaan An een beetje wennen aan de warmte. Smiddags naar Wat Arun gewandeld An haar eerste tempel, wat een mooie ik was er ook nog nooit geweest.
Over de rivier met de boot weer terug en via de skytrain weer naar het hotel.
Savonds naar Patpong geweest de gogo bars en souvenier straat zij aan zij.

De volgende dag na het ontbijt met de taxi naar een tempel en vanaf daar met de boot naar het oude centrum. Daar was ik ook al 8 jaar niet geweest. Nou weinig veranderd alleen ongeloofelijk wat een toeristen. 8 jaar terug reisde er bijna alleen maar locals met de boot nu zijn bijna alle boten toeristen boten afijn het is wel een mooie manier om iets van Bangkok te zien.
Wat hebben we gedaan; WatPho, WatSaket, china town en khao san road. En tegen 17.00 zaten we in het lumpini park.
Savonds weinig gedaan en mooi op tijd op bed.

Volgende dag om 10.20 vlogen we naar Chiang Mai via het hotel een take away ontbijt geregeld.
Tegen half 12 geland en met de taxi naar het guesthouse. Smiddags door Chiang Mai gewandeld. We kwamen met een vrouw aan de praat die ons voor 1000 baht wel een dag wou rondrijden in omg Chiang Mai.
Die hebben we de volgende ochtend gebeld en daar zijn we mee op pad geweest.
Mooi dagje uit en uiteraard wilde zij ons overal naar binnen lullen omdat ze dan commissie beurt.
Afijn we zijn bij de Long necks geweest, snake farm, sikrit botanic garden en wat suphet. Mooi dagje en mede dank zij haar ontzettend lekker local gegeten. Soep met kippenvoeten chiang mai style gruwelijk pittig.
Savonds de sunday walking street en nog ff naar pentatinic mn favo rock bar in Chiang Mai. Mooi dat thaise bands zelfs rammstein coveren.

Maandag met de bus van 9.30 naar Chiang Rai daar waren we rond 13.00.
Wat een mooi plekie met een mooie binnenplaats.
Smiddags maar besloten om de volgende dag een tour te doen.
Savonds lekker gegeten op de nightbazaar.

De volgende dag om 7.30 opgehaald om naar de witte, blauwe en zwarte tempel te gaan daarna thee plantage, monkey cave, mae sai, en de golden triangle druk progamma waarvan ik het meeste al gezien had. Maar het was het wel waard op deze manier. We waren met nog 5 anderen uit canada, brazilie en een chinees meisje. Leuk dagje.
Ware het niet dat ik na het buffet in mae sai mij gelijk niet goed voelde en onderweg toch een partij heb lopen kotsen aan de kant van de weg.
Dus bij de golden triangle lekker in het busje gebleven.
Savond rond half 8 weer terug.
Met de canadezen wezen eten op de nightbazaar wat heb je daar toch een keus.

We blijven in Pai tot zondag aangezien we beide ff lekker niks willen doen. An heeft nog last van dikke voeten. We hebben hier een bungalow met hangmat dus dat komt vast wel goed.
An heeft het ook naar de zin en het valt haar tot nu toe reuze mee.
Tot het volgende verslag.
Gr Alf en An