Seoul, chuncheon,sokcho en andong - Reisverslag uit Andong, Zuid-Korea van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu Seoul, chuncheon,sokcho en andong - Reisverslag uit Andong, Zuid-Korea van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

Seoul, chuncheon,sokcho en andong

Door: Alfred & Angelique

Blijf op de hoogte en volg alfred

09 September 2016 | Zuid-Korea, Andong

Beste Allen,
Woensdag morgen eerst weer een rondje 'global atm' gedaaan wederom zonder resultaat. Weer met de visa geld uit de muur gehaald.
Deze problemen ook met de ING door genomen en die balen er ook van aangezien maestro steeds vaker word geblokeerd in Azie. Afijn we kunnen weer ff voorruit.

Tegen half 10 vol bepakt richting de metro gelopen en daar lijn 5 gepakt in de richting van Gimpo airport. Daar waren we om 11 uur en toen op zoek naar de autoverhuurder. Niks te vinden, bij een info balie ff een vrouwtje laten bellen naar Europcar en binnen 10 minuten was er iemand. De internationale rijbewijzen laten zien en ff gevraagd als er engelstalige gps geregeld was. Dat was er dus niet. Maar dat was zo opgelost.
Toen naar de auto een hyundai sonata met 4000 km op de teller. Pff wat een bak gelukkig rijd An :-).

Op weg naar Chuncheon ong 70 km vanaf Seoul. Ff wennen aan de wegen en het verkeer. Het stikt hier van de flitsers en de tolwegen rete irritant. Gelukkig laat de gps alles op tijd zien.
Tegen 15.00 in Chuncheon aangekomen en ff het motel opzoeken. Wat een plek een love motel. We kregen condooms e.d mee in een mooie verpakking en wat een kamer. Grote tv, pc en een heerlijke douche.
De stad ff ingelopen (275.000 inwoners) op zoek naar een beelden park en een wandeling langs een mooi meer.
Het liep inmiddels al tegen schemer en we waren de weg een beetje kwijt. Bij een tent waar het complete menu int engels stond ff de weg vragen, je raad het al ze konden geen engels :-). Maar met handen en voeten kwamen we er uit.
Savonds lekker gegeten wederom zonder een engelse kaart en terug naar het motel om gebruik te maken van wat ons is aangeboden :-).

De volgende ochtend bij een german bakerij ontbeten en toen richting Sokcho om het Seoraksan park te bezoeken.
Het is ing 80 km maar de navi gaf aan 2.5 uur rijden.
Komen we bij een tolgate en daar staar ook niks in het Engels nou ja dan volg de personenautos maar. Begint dat ding bij ons te joelen en An geeft spontaan gas bij. Afwachten als dat nog een prent op leverd.
Verder een mooie route met veel tunnels en bergen.
Tegen 12.00 in het park en een hotel opgezocht een echt oud ding voor weinig.
Daarna het park in en toen begon het te regenen dus ff schuilen.
Na de regen naar een tempel gelopen die in een hele mooi omgeving staat.
Nadien nog een beste wandeling naar 2 watervallen. Niks bijzonders toch weer een waterval bekijken.
Tegen 17.00 bij de auto en op naar de Japanse zee om ff lekker met de voetjes in het zeewater te lopen.
De avond stelde niet zo veel voor een beetje de route wat uitgezocht voor de komende dagen.

Allebeide goed geslapen en om half 8 in de auto richting Haesindang Park oftewel een penis park.
Eerst ff ontbijten bij de supermarkt, en toen op pad. Het was 145 km en de rit duurde ong 3 uur.
Bij de gps nu tolwegen vermijden aangezet dus reden we langs de kust door mooie dorpjes heen.
Tegen 11.00 bij het park wat geniaal bizarre kunstwerken van alleen maar lullen.
Er zit een heel verhaal achter maar ja wederom geen engels.
Het park zit in een mooie omgeving aan de zee.
Ook daar wat gegeten in de haven wat aangewezen op de kaart en verdomd het was heerlijk. Koude noodle soup met zeewier en ijsklonten en uiteraard Kimchi.
We hadden besloten om naar Andong te rijden wederom 3.5 uur.
Het was inmiddels 13.00 dus gingen we weer. Wat een prachtige route door landbouw gebied en machtig mooie bergen en vergezichten.
Onderweg een paar keer gestopt en tegen 17.30 waren we in Andong.
Bij een hotel kijken als er plek was en jawel we kregen 2 2 persoonbedden voor de prijs van een normale kamer omdat ik zo groot ben :-).
Echt super de luxe voor 45 euro per nacht.
Savonds lekker koreaans gebarbbq wat was dat heerlijk.
Nog ff wat door Andong gelopen en we hadden allebeide iets van dit voelt gelijk goed, wat een rust.
Morgen naar Hahoe folk village en dan door naar Gyeongju.

We vermaken ons beide prima ondanks de taalbarriere is het land echt geniaal.
Je komt er ook bijna geen westerling tegen.

Zo en nu genieten van de nachtrust.

Tot de volgende keer.
Alf en An