Eerste week - Reisverslag uit Gwangju, Zuid-Korea van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Gwangju, Zuid-Korea van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Alfred & Angelique

Blijf op de hoogte en volg alfred

12 September 2016 | Zuid-Korea, Gwangju

Goedendag vanuit Damyang.

De afgelopen dagen weer veel gezien. We zijn vanuit Andong naar Hahoe Folk Village gereden. Een museumdorp net als Orvelte maar dan zonder schapen :-).
Heel veel mooie oude met riet bedekte boerderijtjes.
Vanaf daar naar Gyeongju gereden waar we rond 17.00 aankwamen. Daar een love motel opgezocht want dat bevalt ons wel goed mooie kamers met veel extras. Deze love motels zijn een bekende verschijning in Korea je kan er zelfs je auto verstopt parkeren.
De dag volgemaakt met een rondje struien door de stad.
Savonds de night market bezocht waar van alles en nog wat voor je bereid werd. Wij hebben lekker van de grill genoten. En de eerste Soju ervaring gehad. Dat is de drank van Korea het is wodka maar dan anders.

De volgende ochtend lopend naar de Tumili gongwon gegaan dat zijn graftombes(met gras bedekte bulten) 1 kon je ook binnen bekijken.
Later ff door gelopen naar een museum, daar de bus gepakt naar bulguksa en seokguram twee mooie tempels in de bergen.
Heerlijk ff een dag geen autorijden.
Savonds weer naar de night market en weer soju erbij.
Kortom een machtig mooi dagje ondanks de bewolking vet verbrand :-).

Vandaag naar Haeinsa gereden wat ong 3 uur rijden was maar ja zonder tolwegen moesten we dwars door de miljoenen stad Daegu heen dus het duurde wat langer.
Deze tempel is de mooiste tot nu toe wat een prachtige ligging. Hier hebben ze ook oude geschriften op houten blokken helaas daar mocht je niks van zien.
Hier ook weer dik 2 uur gelopen en weer verder gereden richting Wando. Mooi route met veel akkerbouw.
Tegen 17.00 maar is bedacht waar we gaan slapen dat werd Damyang. Maar we konden niks vinden daaro. Ff bij de tourist info gevraagd en die gaf ons een telefoonnummer ingetypt in de gps en binnen 5 min waren we er, wedederom een mooi hotel.
Vanavond gefrituurde kip gegeten en na tijd een bamboe ijsje.
Morgen gaan we naar Wando en hopelijk morgenmiddag met de boot naar Jeju eiland.
De vakantie in de vakantie is de bedoeling.

De hotels hebben hier vaak geen vierde verdieping omdat het woord 4 op het chines woord dood lijkt daarom staat er vaak een F.

Zo ben dr weer klaar mee.
Het weer is hier trouwens heerlijk veel bewolking maar heerlijke temperatuur

Gr Alf en An