Terug in Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu Terug in Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

Terug in Seoul

Door: Alfred & Angelique

Blijf op de hoogte en volg alfred

23 September 2016 | Zuid-Korea, Seoel

Beste Allen,

Wij zijn weer terug in Seoul deze keer in de wijk Hongdae. Een mooie wijk waar veel studenten zijn. Er zit een grote universiteit voor kunst en artiesten. Dus het leeft hier behoorlijk. Restaurants die tot laat in de nacht open zijn of zelfs 24 uur.
Kortom een mooie afsluiter.
Er is nog een reden dat wij hier zijn we worden zaterdag namelijk getattooeerd. Gister ff de shop opgezocht besproken wat wij willen.
Tattooshops zijn hier illegaal en worden oogluikend toegestaan. Zo af en toe zie je wel is tattoo staan maar dat is zeldzaam. Volgens de tattooeder zitten in deze wijk er alleen al 500 die tattoos zetten.
Angelique volgt hem al een poosje op instagram vandaar de keuze voor gem tattoos.

Na het laatste bericht hebben we nog lekker in de zee gezwommen en savonds onze eigen soju party gehad. Lekker op een bankje bij de supermarkt zitten drinken. Dat is zo heerlijk aan Azie. Hier in Hongdae zitten ook veel mensen in het park en kopen hun drankjes bij de supermarkt. Super gezellig.
Afijn woensdag hadden we beide een lichte kater.
Smorgens ff ontbeten en op naar Suwon. Daar hadden we een love motel met jacuzzi heerlijk in dat krappe badje met zn 2.
Suwon is een prachtstad met op een heuvel een vestingsmuur daar hebben we lekker gewandeld. Mooi uitzichten over de stad.
De muur dateerde uit 1696.
Savonds in de food street heerlijk gebbq en wat snacken bij de venters op de straat.
Pracht locatie en mochten we ooit teruggaan gaan we zeker terug naar Suwon.

De volgende ochtend tegen 9 uur weg gimpo airport in getypt en rijden maar. Vond het al vreemd dat overal stond 36 km de gps gaf 24 aan. Afijn daar kwamen we achter toen we er bijna waren een militaire vliegbasis heet ook zo :-).
Allebei zwaar teleurgesteld omdat 11 uur nu wel krap werd.
Opnieuw in de gps zitten zoeken en we moesten nog 34 km. Dik1 uur dwars door Seoul. Afijn klokslag 11 waren we op het vliegveld. Ff gebeld dat we er waren en de rugzakken ingepakt en weer verder met metro.
Tegen half 1 waren we hier.
Gisteravond wederom gebbq nu met spiesjes wat rond draait dus van alle kanten gaar word.
Later op de avond op het dakterras met een stel uit melbourne staan kletsen. Die kwamen vanaf Japan en gingen vanuit hier nog richting Europa voor 3maand.
Later op de avond nog ff gimbap geschoort de koreaanse sushi rol.
Moe in onze veel te kleine kamer gekropen en heerlijk geslapen. Echt niet dus.

Vandaag ff wat souveniers rommel dingen gekocht en weer heerlijk gegeten.
Kijken wat de avond gaat brengen.

Dat was het weer tot laters.

Gr An en Alf

• 24 September 2016 - 12:50

Erik Koekoek:

Wauw net eindelijk alles gelezen en het klinkt als een prachtig land. Eentje om bij het lijstje nog te bezoeken landen op te zetten. Jullie hebben ook wel heel veel gezien zeg. Ik ben wel benieuwd naar de foto´s.

Voor nu vast een goede terugreis gewenst.