Thailand Dec 2018 - Reisverslag uit Bueng Kan, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu Thailand Dec 2018 - Reisverslag uit Bueng Kan, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

Thailand Dec 2018

Door: Stoefzand

Blijf op de hoogte en volg alfred

27 December 2018 | Thailand, Bueng Kan

Goeden dag allen,
Ik ben nu in bueng kan de plek waar de bruiloft 30 dec plaats gaat vinden.
Ik ben hier gisteravond om 23.00 gearriveerd na een lange dag reizen.
Gistermorgen ben ik om 8 uur uit Chiang Khan vertrokken met de bus naar Loei om vanaf daar naar Udon Thani te gaan. Mijn bedoeling was om daar een nacht te blijven maar ik had via Whatsapp contact met Milton en wat bleek die was ook met zijn familie in Udon. En die gingen einde van de middag naar bueng kan. Als ik wou kon ik meerijden.
Ik was rond 1 uur in Udon en toen heb ik Milton gebeld waar hun waren daar met de tuk tuk heen gegaan om vervolgens rond 16 te rijden.
Het hotel waar de fam de Voor verbleef was echt super luxe en dat midden in de hoerenbuurt van Udon verschrikkelijk om te zien al die oude mannen met dat jonge spul.
Afijn ze hebben 3 huur auto's en we waren rond 19.00 in Nong Kai daar ff gegeten met zn allen om vervolgens tegen 21.00 weer verder te rijden.
De dan de Voor bij het hotel uitgezet en ik ben mee gereden naar het dorpje waar Ewa woont om daar 1 nacht te verblijven.
Kortom lang verhaal maar we zijn een bont gezelschap Milton zn familie heeft Surinaams bloed dus we lopen er mooi divers gekleurd bij.
Zijn moeder zit in een rolstoel dat is hier ook wel een uitdaging.

Wat heb ik de afgelopen dagen gedaan. De kerstdagen in Chiang Khan door gebracht mooi rustig dorpje wat tegen de avond overspoeld word door Thaise toeristen om de walking street waar je van alles kunt kopen.
Overdag is het bijna uitgestorven, wel kun je lekker in een restaurant gaan zitten om te genieten van het uitzicht over de mekong. Ook 2 dagen een fietsje gehuurd om een beetje wat rond te kijken.
Smorgens om 6 uur gaan hier de monniken rond om hun aalmoezen te scoren dat is hier een mega toeristisch iets. Je koopt een mandje met allerlei eten en drinken om vervolgens zittend op een kleedje aan de monniken te geven als die langs lopen. Als die bowl vol is word het in een mand verzameld en achterin een tuk tuk gezet en naar de tempel gebracht nou volgens mij krijgen zij dat nooit zelf op en wat er mee gedaante word os een raadsel. Buddisten blijven mij verbazen. Maar dat heb ik met alle geloven.
Savonds nog een heerlijke massage gehad waar zelfs nog over mij heen werd gewandeld.

Bij David en Sue ben ik ook nog 1 nacht langer gebleven omdat hun op zaterdag Engels geven aan een paar Thaise kinderen. Dat was wel leuk en smiddags zijn we nog weg geweest met zn allen naar een mooie berg waar we met tractors naar boven werden gereden. Ook nog bij een waterval geweest en wat kom je daar tegen 2 Nederlanders van Antilliaanse afkomst die wonen in Duitsland over de grens bij bellingwolde die kwamen later ook met een gezelschap bij David en Sue om wat te drinken. Toen ik de volgende dag wegging kwamen hun met zn 6 daar in checken.

Daarna nog een nacht in Loei verbleven waar een mooi festivalletje met van allerlei kunst te zien was. Mooi in een park met heel veel dans en muziek.

Afijn lang verhaal maar dat typen is niet mijn hobby dus ik kap er mee.

De komende dagen blijf ik hier en 1 Jan ga ik naar Udon om 2 Jan naar Bangkok te vliegen.
Ben benieuwd wat de komende dagen gaat brengen met de fam.de Voor.
Totaal zijn ze met 11 man waarvan 2 kinderen grappig detail een neef van hem is er ook en dat is een oud collega van mij.

Gr Alfred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alfred

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 18423

Voorgaande reizen:

16 December 2018 - 03 Januari 2019

Thailand dec 2018

18 December 2017 - 26 Januari 2018

Thailand

03 September 2016 - 25 September 2016

Zuid Korea

10 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: