Wederom Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu Wederom Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

Wederom Bangkok

Door: Alfred

Blijf op de hoogte en volg alfred

15 Januari 2018 | Thailand, Bangkok

Goedenavond vanuit het Floral Shire in Bangkok.
Hier zijn we vanmiddag tegen half 6 gearriveerd. Vanuit Chiang Mai met ruim 1 uur vertraging geen id waarom. Budget maatschappij Vietjetair melde niks.
Morgen gaan we vanuit Bangkok vliegen naar Krabi om 8.10 dus morgen vroeg op. We slapen dichtbij het vliegveld.
Vanavond in de buurt lekkere hotpot gegeten en beide nog ff een massage van 1 uur.

De laatste paar dagen in Pai doorgebracht een dorpje in de bergen. Mooi dorpje alleen het trekt veel jeugdige backpakkers aan die al te graag de hippie uit willen hangen.
Wij hebben daar 3 dagen 2 scooters gehuurd daar heerlijk op getoerd. Van alles gezien o.a Pai canyon, een waterval en de hotsprings. Dat was heerlijk warm.
De nachten waren hier behoorlijk fris we waren blij met onze dikke laken en extra deken. En wat hadden wij een heerlijk bed.
Vrijdag werd het niet zo warm dus hadden wij ons aangemeld voor een kookcursus. Daar moesten we om 14 uur zijn. Nou dat was superleuk en we mochten onze eigen spullen opeten. O.a rode curry groens curry kokossoep mango met plakrijst.
Ook een bezoek gebracht aan de markt waar zij ons ook nog van alles uitlegde.
Aan het eind vroeg zij aan ons als wij de volgende dag haar wilden helpen eten uit te delen want het was kinderendag.
Nou dat wilden wij wel. Gaew had eeb grote pan soep gemaakt en wij mochten de noodles in schaaltjes doen en dat werd vervolgens weggeven. De kinderen stonden in de rij de meesten kwamen uit de bergen en hebben het niet zo breed. Afijn een dankbare besteding.
Zaterdag onderweg met de scooter stonden thai aan de kant van de weg gebaren te maken ik denk wat hebben ze toch? Wat bleek ze wilden marijuana verkopen nou nee bedankt. Koop je het paar bochten verder staat de politie en dan mag je mee om ff meneer de agent af te kopen. Dat is ook Thailand.

Zondag weer terug nadat we de was hadden opgehaald en de scooters in hadden geleverd.
Om 12.00 weer begonnen aan de 760 bochten naar Chiang Mai.
Daar wederom bij Wayside geslapen onder 1 dun lakentje An had het koud.
Gisteravond naar de rockbar geweest.
Al met al paar leuke dagen maar Pai heb ik nu wel gezien je komt er echt wel tot je rust dat is wel heel fijn.

Morgen naar Krabi vandaar naar Koh Lanta en 23 jan weer terug naar Bangkok.

Dat was het weer.
Gr Alf en An

• 15 Januari 2018 - 18:37

Joke:

Jullie komen straks als volleerde koks terug heb ik wel in de gaten
    We wensen jullie nog fijne dagen daar..
    Leuk om jullie op deze manier te volgen
    Groetjes ook aan Angelique

Rinus en Joke