Gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar

Door: Alfred

Blijf op de hoogte en volg alfred

03 Januari 2018 | Thailand, Bangkok

Goedenavond vanuit Bangkok, ja ik ben er weer terug nu in een ander stadsdeel.

Na mijn visavontuur kwam het diarree avontuur waarschijnlijk door het graaien in die modderpoel. Ik bespaar de details maar Milton had het ook. Uiteraard na het ploeteren geen handen wassen en overal in graaien.
Afijn de volgende ochtend nog ff samen ontbijten vis met noodles in een slablad saus erop en dicht vouwen gruwelijk lekker.
Tijdens het eten kwam Pam binnen met de vraag als ik een lift naar Nong Kai wou van haar man , want die ging voor zn werk naar Bangkok nou dat heb ik niet afgeslagen.
Nadat we afscheid hadden genomen ( daar doen de thai niet echt aan) tegen 11 gaan rijden. Ondanks de slechte communicatie was het een leuke rit van 2 uur. In Nong Kai bij Mut Mee guesthouse af laten zetten en hem vriendelijk bedankt.
Hij is trouwens prive chauffeur bij een bank.

Wat een guesthouse daaro een machtig mooie tuin met veel zit en hangmat plekken en mooi uitzicht over de Mekong. Nadeel daarvan is dat er gelijk weer veel blanken aantreft. Daar zaten trouwens wel weer mooie bijzondere figuren tussen o.a Rob uit Nijmegen die heel primitief leeft en reist een bijzondere man. Veel met hem gepraat en ik kreeg nog een boek van hem wat hij zelf geschreven heeft.
Die avond was het dus oud en nieuw dat was op zich niet zo bijzonder ware het niet dat ik het in 2 landen heb bekeken. Lekker langs de Mekong gewandeld en wat gedronken om half 1 op bed.
Ik had voor de komende 2 dagen een fiets gehuurt dus 1 jan om 8 uur op pad. Eerste stop een beeldentuin wat machtig mooi. Daar werd bij mij nog een handpalmlezing gedaan en wat zegt die kerel als ik in het parlement zou zitten werd ik minister president haha ja dat zal. Verder zat hij er niet ver naast.
Weer lekker verder gefietst door mooie dorpjes met veel drinkende en feestende thai toch vreemd omdat het niet boedistisch nieuwjaar is!
Bij het guesthouse terug een massage genomen om mn benen is lekker te verwennen.
Savonds toch besloten om te vliegen naar Bangkok ticket geboekt.

De volgende dag wederom wezen fietsen maar na 2 uur was ik er klaar mee. De rest van de middag lekker in de hangmat gelegen en wederom een massage.
Savonds ook weinig gedaan

Vandaag om 9 uur vertrokken uit het guesthouse bijna zonder mn schone was.
Met de tuktuk naar de bushalte met de minivan naar Udon Thani met de tuktuk naar het vliegveld ong 90 min reizen.
Ik ging om 13 55 vliegen met nummer Sl713 met lion air wat denk je nergens op de info borden dat nummer te zien bij de info gevraagd kreeg ik als antwoord dat het vandaag voor het eerst is dat die gaat op die tijd zou wel thaise logica zijn. Na de security check stond alles wel op de info. Om 14.de lucht in en om 15 geland op Duang airport ook nog nooit daar geland. Ff uitzoeken met welke bus en rond 16.45 stond ik bij het Lumpini park vandaar overgestapt op de skytrain om 5 haltes verder uit te stappen. Nog ong 5 min lopen en ik was bij het hotel voor de komende 3 nachten. Wel ff weer wennen die drukte machtig mooie kamer hebben we hier.
Ja we morgenvroeg haal ik An op die land als het goed gaat om 9.45.
Op naar het volgende avontuur.
Alleen reizen was weer heerlijk maar ook fijn is dat zij hierheen komt ondanks dat zij dat nooit wilde. Ik ben ook heel benieuwd afijn dat horen jullie de volgende keer.
Gr Alfred

  • 03 Januari 2018 - 16:29

    Harjo:

    Mooimooi weer.
    Veel plezier straks samen

  • 06 Januari 2018 - 22:32

    Erik Koekoek:

    Hey Alfred,

    Wat weer een mooi verhaal. En het klinkt wel heel mooi die kant op. Is An goed aangekomen? Wij zitten nu lekker op het balkon met zee zicht te genieten. Wel een eind vliegen, maar dan heb je ook wat.

    Heel veel plezier samen!!

    Groeten Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alfred

Actief sinds 10 Sept. 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 18404

Voorgaande reizen:

16 December 2018 - 03 Januari 2019

Thailand dec 2018

18 December 2017 - 26 Januari 2018

Thailand

03 September 2016 - 25 September 2016

Zuid Korea

10 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: