Korea Daecheong Baech - Reisverslag uit Boryeong, Zuid-Korea van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu Korea Daecheong Baech - Reisverslag uit Boryeong, Zuid-Korea van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

Korea Daecheong Baech

Door: Alfred & Angelique

Blijf op de hoogte en volg alfred

20 September 2016 | Zuid-Korea, Boryeong

Best Allen,

We zijn nu in Daecheon Beach een vakantie oord voor de Koreanen. Tis nu geen vakantie dus heerlijk rustig.
Veel vis restaurants hiero. Het staat hier bekend om het jaarlijkse modderfestival. Je kunt hier nu ook naar een modderbadhuis. Wij nemen maar een duik in de zee. Die heeft hier een eb en vloed verschil van wel 100 meter. Mooi om te zien.
Vanmorgen 3 oude vrouwtjes gezien die zonder enige vorm van zuurstof duiken en schelpdieren vangen.
Mooi plekje om onze laatste dagen met de huurauto af te sluiten.

Na ons laatste verslag zijn we smiddags naar een folks museum geweest omdat het toch regende. Savonds lekker gegeten bij een kip bbq restaurant.

Zondags om 6 eruit en tegen 6.45 richting de boot gereden. Gelukkig liep alles soepeler dan op de heenweg en was alles zo rond.
We hadden 2klas dat betekend hier dus op de grond zitten of liggen. Wij zijn gauw in de lobby op een bank gaan zitten zo was deze dik 2.5 uur nog vol te houden.
Op het vaste land aangekomen wat doen we? Lange rit of kortere samen gekozen voor de langere dus op naar Jeonju. Aangezien het toch regende.
Daar tegen half 5 An de stad ingestuurd en de navi leide ons dwars door de winkelstraten. Nou als het regent zie je bij ons geen mens hier stikte het van de mensen met paraplus.
Afijn we reden ook nog een doodlopend stuk in en kon An weer achteruit wat een paniek.
Gauw er weer uit gereden en maar een love motel opgezicht iets verder af. Leuk ouder stel dat geen woord engels kon. Prachtige mensen.
Savonds met de paraplus op de stad en ff bibimpap gegeten.
Voor een zondag was het goed druk overal.
Ook nog ff bij een tattoo shop binnen geweest.

Smaandags smorgens ff naar de Hanok village en tegen 11 richting Daecheon Beach gereden. Daar waren we tegen half 2 voor 2 nachten geboekt en nog ff genieten van de rust en de zee.
Gister dus lekker gezwommen niemand die dat verder doet.
Savonds de pittegste maaltijd tot nu toe gehad kippestukken maar o wat lekker.
De avond afgesloten aan de zee met ons favo drankje Soju.

Morgen gaan we naar Suwon en Donderdag de auto inleveren.

Gr Alf en An