Jeju eiland - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu Jeju eiland - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van alfred stoefzand - WaarBenJij.nu

Door: Alfred & Angelique

Blijf op de hoogte en volg alfred

17 September 2016 | Zuid-Korea, Jeju

Beste allen,

Wij zitten wat sneu op onze hotelkamer in Jeju-si de grootste stad en tevens de plek waar de boot vertrekt vanaf het eiland.
Gistermiddag hier aangekomen een heerlijk hotel in een mooie wijk. Veel vismarkten tref je hier aan.

De laatste dagen nog wat dingen bezocht.
Seongeup Folk Village wederom geen schapen wel veel oude boerderijtjes het bijzondere aan deze was dat er een muur van lava steen om het dorp heen staat.
Daarna Sangumburi een mooie vulkanische krater met een mooie wandelroute erom heen.
Verder wat rondgereden rond de berg Hallasan de hoogste berg van Korea.
Nog ff een wandeling gemaakt op1100meter over een boardwalk wat door een wetland heen liep.
Nog ff bij Yakcheon-sa tempel gekeken en wat was die mooi met name van binnen. In deze tempel mocht je ook fotos maken.
Nog ff gekeken bij het worldcup stadion in Seogwipi en toen door gereden naar ons guesthouse.
Daar was David en met hem naar de supermarkt gereden. Daar varkensvlees gekocht en bulgoki marinade en sla. Koreanen wikkellen hun vlees in sla bladen en das verdomde lekker.
Veel winkels zijn deze dagen ook dicht ivm de feestdagen bijna iedereen zoekt dan familie op.
Savonds lekker met andere koreaanse gasten aan de borrel geweest en tegen 1.00 op bed.

De volgende dag richting Jeongbang Popko een waterval die in de zee uitkomt. Wat een drukte was het daar.
Door naar Oedolgae een rots in de zee met mooi cliffen.
Op naar een replica van de 'sperwer' van Hamel die hier ooit schipbreuk heeft gehad.
Ook had je hier een guseum en je raad het nooit delfsblauwe rommel te koop. Echt bizar.
Daarna door naar Love Land een op sex gebasseerd park waarvan allerlei beelden te zien waren, deze zijn gemaakt door studenten uit Seoul.

Vorige week was op het vasteland nog een aardbeving in de hoek van Andong we hebben er niks van gemerkt. 5.8 op de schaal van richter. Was nog nooit voorgekomen begreep ik.

We gaan zo is ff onder de grond wat shopping malls en markten bezoeken.

Vanmorgen ff bij de ferry geweest en bij de rederij ff gevraagd over hoe en wat morgenvroeg. Dat komt allemaal nu goed.

Tot later.
Alf en An